Czerwcowa Warszawska Masa Krytyczna - Budżet partycypacyjny - Głosuj na projekty rowerowe 26 czerwca 2015

Czerwcowa Warszawska Masa Krytyczna - Budżet partycypacyjny - Głosuj na projekty rowerowe 26 czerwca 2015
czerwiec2015

W piękny i ciepły letni wieczór, w ulewnym deszczu spod kolumny Zygmunta ruszyła czerwcowa Warszawska Masa Krytyczna. Solidny deszcz ostudził wszelkie emocje, zwłaszcza te związane z zakończeniem roku szkolnego. Po 20 minutach wyszło słońce, jechaliśmy suchymi ulicami. Uczestnicy przejazdu pamiętali o „lewej wolnej” dla zabezpieczenia, co dodatkowo sprawiło, że przejazd był bardzo sympatyczny.
Jechaliśmy w ostatnim dniu głosowania na projekty z Budżetu Partycypacyjnego. Trasa przejazdu wiodła ulicami Śródmieście, Żoliborza, Bemowa i bliskiej Woli. To tylko niektóre dzielnice, gdzie zgłoszono wiele projektów BP tworzących lub poprawiających infrastrukturę rowerową.
Po powrocie z przejazdu Masy, spóźnialscy i zapominalscy mieli jeszcze dość czasu, by, w ostatniej chwili, do północy, zagłosować na pro-piesze i pro-rowerowe projekty Budżetu Partycypacyjnego.

Więcej…
 

Święto Cykliczne 2015 - 14 czerwca 2015r.

Już po raz czwarty Warszawa będzie uczestniczyć w Święcie Cyklicznym - największej, ogólnopolskiej, odbywającej się jednocześnie w kilkunastu miastach w Polsce rowerowej imprezie organizowanej przez ogólnopolską sieć Miasta dla Rowerów. Startujemy 14 czerwca 2015 roku o godzinie 12:00 z placu Zamkowego w Warszawie. W tym roku hasłem przejazdu jest "Śluzy malować - najwyższy czas zalegalizować!". Hasło przejazdu ma związek ze ślimaczącymi się od kilku lat projektami rozporządzeń, które mają ułatwić powstawanie lepszej rowerowej infrastruktury - dróg rowerowych, pasów, czy właśnie śluz. Prace nad dokumentami mają typowo polskie tempo - ciągną się już czwarty rok. Najwyższy czas, by Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju w końcu zakończyło nad nimi prace. Od tego zalezy nie tylko bezpieczeństwo rowerzystów w całej Polsce, ale i setki milionów złotych wydawane obecnie na infrastrukturę substarndardową, niebezpieczną, lub niekompletną.

plakat scwaw

Plan dnia:

12:00 -  Plac Zamkowy - zebranie się grupy, ogłoszenia przed startem
12:10 - wyjazd z pl. Zamkowego trasą: Krakowskie Przedmieście,
Królewska, Marszałkowska, pl. Konstytucji, Waryńskiego, Goworka,
Spacerowa, Belwederska, Sobieskiego, Witosa, al.Wilanowska, Rolna, KEN,
Surowieckiego, Romera, Herbsta, Pileckiego, Ciszewskiego, Rosoła, Ghandi,
KEN
Około 14:00 przyjazd pod Ratusz Ursynowa:

Plan pikniku pod urzędem dzielnicy Ursynów (al. KEN 61):

14.00-14.10 - Wstęp, przywitanie, podanie liczby uczestników przejazdu, rowery do góry, ogłoszenia
14:10-14:20 - Słowo od Burmistrza Ursynowa, sponsora
14.20-14:30 - Konkursy: najliczniejsza rodzina, najstarszy i najmłodszy uczestnik przejazdu
14.30-14.50 - Konkurs zmiany dętki na czas (1 grupa)
14:50- 15.00 - Rozstrzygnięcie konkursu FOTO
15:00-15.05 - Rowery poziome - prezentacja, zaproszenie na plac, gdzie będzie możliwość nauczenia się jeździć "poziomkami"
15.05 - 15:25 - Konkurs zmiany dętki na czas (2 grupa)
15:25-15:40 - Prezentacja i pokaz Ratowniczej Grupy Rowerowej
15:40-16:00 - Test zabezpieczeń rowerowych


Oprócz tego przez cały czas trwania pikniku - konkursy i zabawy dla najmłodszych, stoiska z gastronomią, stoiska rowerowe, miasteczko ruchu drogowego policji. Zapraszamy!

 Partnerami Święta Cyklicznego Warszawa 2015 są:

giant-corp-logo-300-pms-01liv logotype-01logo-nadpis-ursynow - cmyk

 

 

Masa Krytyczna "Tego problemu już nie ma" 29 maja 2015

 DSC0282
Majowa Masa Krytyczna - 29 maja 2015 roku o godzinie 18:00 z Placu Zamkowego i pod hasłem "Tego problemu już nie ma"

(Ewa Gawor, dyrektor Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego m.st. Warszawy o problemie braku dróg rowerowych w Warszawie, Dziennik, 31.10.2014)

Trasa przejazdu:

Plac Zamkowy,Krakowskie Przedmieście, Nowy Świat, Świętokrzyska, Marszałkowska, pl. Konstytucji, Waryńskiego, Batorego, al. Niepodległości, Woronicza, Puławska, Dolna, Chełmska, Czerniakowska, Solec, al. Armii Ludowej, Wawelska, Kopińska, Grzymały-Sokołowskiego, Al. Jerozolimskie, al. Prymasa Tysiąclecia, Górczewska, Okopowa, al. "Solidarności", Bielańska, Senatorska, Plac Zamkowy.

Dystans ok: 26 km

Interaktywna mapa - LINK

 
 
 

Masa Krytyczna "Rowerem do Mordoru" - 24 kwietnia 2015r.


DSC 8085

Majowa Masa Krytyczna  - 24 kwietnia 2015 roku o godzinie 18:00 z Placu Zamkowego i pod hasłem "Rowerem do Mordoru" na południe miasta ruszyła Warszawska Masa Krytyczna.Tym razem chcieliśmy zwrócić uwagę na brak połączeń rowerowych pomiędzy największym zagłębiem biurowym Warszawy, Służewcem Przemysłowym (zwanym często Mordorem) a okolicznymi osiedlami, stacjami metra i resztą Warszawy.

Miasto wydaje się od wielu lat nie zauważać tematu Służewca Przemysłowego wydając zgody na budowę kolejnych inwestycji biurowych, do których nie ma dojazdu. Ostatnio urzędnicy z Ratusza i Mokotowa wręcz sabotują powstanie wygodnego połączenia rowerowego pomiędzy Służewcem a Ursynowem. Ostatnia przebudowa przepustu Potoku Służewieckiego pod ulicą Puławską nie tylko nie polepszyła warunków dla ruchu rowerowego i nie wytworzyła wygodnego połączenia tych dwóch części miasta, ale pogorszyła warunki ruchu rowerowego sztucznie wytwarzając nową barierę! Inwestycje wykonano niezgodnie z prawem lokalnym, wbrew zapisom Miejscowego planu Zagospodarowania Przestrzennego nakazującego dostosowanie przepustu do ruchu rowerów i pieszych! Argumenty urzędników są absurdalne! Pełnomocnik Ratusza do spraw rowerów wydaje się być bezsilny, gdy Mokotowscy i miejscy urzędnicy idą w zaparte uniemożliwiając mieszkańcom Ursynowa i okolic dojazd rowerami do swoich miejsc pracy.

Dojazd do Mordoru z innych części miasta wcale nie jest łatwiejszy. Nie możemy tego tak zostawić!

Trasa: Plac Zamkowy,Krakowskie Przedmieście, Świętokrzyska, Marszałkowska, pl. Konstytucji, Waryńskiego, Puławska, Domaniewska, Bukowińska, Rolna, al. KEN, Herbsta, Pileckiego, Płaskowickiej, Rosoła, Ciszewskiego, Nowoursynowska, Wałbrzyska, al. Lotników, Modzelewskiego, Domaniewska, al. Niepodległości, Chałubińskiego, Al. Jerozolimskie, Nowy Świat, Krakowskie Przedmieście , Plac Zamkowy.

Dystans ok: 30 km
Interaktywna mapa - LINK
 
 
 

Gdzie jest BemowoBike? - Marcowa Masa Krytyczna - 27 marca 2015

Mimo niesprzyjającej pogody blisko 200 rowerzystów i rowerzystek zebrało się 27 marca 2015 roku na placu Bankowym by wspólnie ruszyć na Bemowo w poszukiwaniu zaginionych rowerów systemu BemowoBike. Rowery te z powodu zaniedbań, nieporozumień i walki o stołki w ratuszu zniknęły ostatnio z ulic Bemowa. Mimo szumnych zapowiedzi nic nie wskazuje, by w najblizszym czasie miały wrócić. Mieszkańcy Bemowa w zamian za zlikwidowany system otrzymali co prawda "na pocieszenie" 3 stacje Veturilo, ale stacje te nie nie wzięły się znikąd - by je postawić na Bemowie, trzeba było usunąć je z innych miejsc w mieście. Likwidując Bemowo Bike Warszawa zmniejszyła liczbe stacji roweru publicznego poniżej 200 - tym samym cofając się w rozwoju o ponad rok jezeli chodzi o rozbudowę systemu. Temat Bemowo Bike jest istotny także z innego powodu - już niedługo kończy się umowa na operatora systemu Veturilo. Jezeli miasto nie podejmie na czas odpowiednich kroków i nie rozpocznie z odpowiednim wyprzedzeniem działań na rzecz wyłonienia nowego operatora systemu lub zmiany modelu jego funkcjonowania, historia z Bemowo Bike może powtórzyć się - tylko, że w całej Warszawie i na nieporównywalnie większą skalę.

Marcowa Warszawska Masa Krytyczna w poszukiwaniu BemowoBike

Co ważne, mimo fatalnej pogody (przez większość czasu lało, wiał zimny wiatr, a temperatura spadła do 5 stopni Celsjusza) niemal wszyscy dojechali do mety na placu Zamkowym pokazując w ten sposób, że rower to środek transportu, którym można jeździć niezależnie od pogody i pory roku.

Ciekawe zdarzenie miało też miejsce podczas samego przejazdu Masy. Na Bemowie, na Powstańców Śląskich przed Warszawską Masą Krytyczną rozstąpił się... samochodowy korek stojący na tej ulicy w obu kierunkach. Auta rozjechały się na boki, by peleton mógł przejechać środkiem bez zwalniania i dyskomfortu masowiczy - czyli dokładnie tak samo jak rowerzyści przejeżdzają przez korek na codzień. Dziękujemy kierowcom, że przerwali swoje codzienne blokowanie miasta by inni mogli przejechać szybko i wygodnie. Doceniamy ten gest i prosimy o więcej każdego dnia!

Więcej…
 

Smogowa Masa, której nie było - 27 lutego 2015

27 lutego o godzinie 18:00 na placu Zamkowym w Warszawie nie spotkało się 320 rowerzystów, bo wszyscy wystraszyli się zapowiedzi ratusza i mediów. Po dłuższym niż zwykle zgromadzeniu na Zamkowym rowerzyści nie otrzymali od Greenpeace maseczek chroniących przez pyłami zawieszonymi PM2,5 i PM10. Następnie cykliści w ogóle nie ruszyli na ulice miasta. Od 18:30 do 20:30 nie jeździli po pasach rowerowych na Tamce, których Pan viceprezydent Wojciechowicz absolutnie nie chciał zlikwidować. Na koniec dwugodzinnego przejazdu 88 rowerzystów nie zrobiło sobie pamiątkowych zdjęć pod stacją Warszawa Stadion i nie podniosło rowerów w tradycyjnym geście Warszawskiej Masy Krytycznej. Tego wszystkiego nie próbowała ogarnąć stołeczna policja, która nie zmarnowała hektolitrów paliwa do radiowozów jeżdżąc w tę i nazad za przypadkowymi rowerzystami, którzy akurat pojawili się w okolicach Tamki. Jedyne, co zdarzyło się naprawdę w ten piątek to samochodowe korki. Ale z tym kierowcy doskonale poradzili sobie sami.

Poniżej kilka zdjęć, których nie wykonano:

Więcej…
 

Masa Żołnierzy Wyklętych - 1 marca 2015r.

1 marca 2015 roku o godzinie 11:00 z placu Zamkowego w Warszawie ruszy kolejna już Masa Krytyczna poświęcona pamięci Żołnierzy Wyklętych.

Więcej…
 

Świetlista Warszawska Masa Krytyczna - 30 stycznia 2015

30 stycznia po godzinie 18-stej, pomimo deszczowej pogody, na warszawskie ulice wyjechała pierwsza w tym roku Warszawska Masa Krytyczna. Tym razem trasa prowadziła przez Śródmieście, Mokotów i Powiśle.

Styczniowa Warszawska Masa Krytyczna (fot. vit)

fot. vit

Świetlista Masa Krytyczna zwracała uwagę na tematy związane z oświetleniem. Nie chodziło tylko o oświetlenie rowerów (choć to ważne!). Chcieliśmy zwrócić uwagę także na konieczność odpowiedniego oświetlenia dróg rowerowych, które często chowają się w mroku, ciemności ekranów akustycznych, czy cieniu sklerozy pracowników ZDM, którzy zapomnieli zadbać o wymianę żarówki, sprawność latarni, czy włączenie lamp na czas. Szczególnie ważne jest dobre oświetlenie przejazdów rowerowych przez jezdnie jako miejsc potencjalnie kolizyjnych. Zwracamy także uwagę, że niezależnie od tego ile i jakich lampek będzie posiadał rowerzysta, na tle znacznie silniejszych reflektorów aut i tak będzie on słabo widoczny. Dlatego konieczne jest by to kierowcy stale rozglądali się i zwyczajnie wypatrywali - nie tylko rowerów, ale i pieszych, którzy przecież oświetlenia nie mają wcale. Tylko dzięki temu może być bezpiecznie!

Na Swietlistą Masę Krytyczną ruszyła 133 rowerzystów, dobrze oświetlonych, a w pewnej części także posiadających rowery udekorowane dodatkowym oświetleniem. Kilka osób niemal dosłownie owinęło rowery światłem. Musimy przyznać, że nic nie wygląda lepiej niż peleton kilkuset cyklistów migających lampkami!

Więcej…
 

XI Masa Krytyczna dla WOŚP

wosp

W tym roku Warszawska Masa Krytyczna po raz jedenasty pojechała na miasto zbierając pieniądze na Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy.

Więcej…
 

Grudniowa Warszawska Masa Krytyczna - 26 grudnia 2014

26 grudnia 2014 roku o godzinie 18:00 na ulice Warszawy wyruszyła na ulice miasta kolejna Warszawska Masa Krytyczna. Z racji na termin (II dzień świąt Bożego narodzenia) na Masę zabrano okolicznościowe przebrania, rowery przyzdobiono bombkami, łańcuchami choinkowymi i oczywiście lampkami.

P1150706

Więcej…
 


Strona 5 z 18

NASTĘPNA MASA ZA:

Lista informacyjna